Από τον Μάρτιο συντομότερη η διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης

/ / Ενδιαφέρουν

Από τον Μάρτιο το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο θα διαρκεί 4 ώρες και 15 λεπτά, αντί για 5,5 ώρες που διαρκεί σήμερα, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον ιστότοπο GrTimes ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππος Τσαλίδης με την ευκαιρία της επίσημης παράδοσης, του τμήματος «Λιανοκλάδι – Δομοκός», την περασμένη Τρίτη.

Ο επικεφαλής του βασικού παρόχου σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα, επιφυλάχθηκε να απαντήσει για το πότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – εταιρεία ενταγμένη στον ιταλικό όμιλο F.S.I.- θα φέρει στην Ελλάδα νέους ηλεκτροκινούμενους συρμούς, ωστόσο τόνισε ότι η Εταιρεία εξετάζει το θέμα.

Ο ίδιος σημείωσε ότι με την ηλεκτροκίνηση δεν επιλύονται όλα τα προβλήματα αλλά το ταξίδι για τους επιβάτες θα είναι πολύ πιο σύντομο και άνετο.και σίγουρα πρέπει να γίνουν αρκετά συμπληρωματικά έργα ακόμη, όπως η προσπάθεια που γίνεται για να ολοκληρωθεί η σηματοδότηση βορείως της Λάρισας. Ο κ. Τσαλίδης εκτίμησε ότι η σηματοδότηση, συνολικά, θα είναι έτοιμη το φθινόπωρο του 2019 ενώ η εγκατάσταση του ETCS 1, θα παραδοθεί στο τέλος του έτους.

Η περασμενη Τρίτη για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ήταν ιστορική μέρα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς με την παράδοση και του τμήματος «Αγγείες-Δομοκός» για πρώτη φορά ο βασικός διάδρομος της χώρας από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη διαθέτει διπλή γραμμή. Είναι το πρώτο βήμα στο πέρασμα του μέσου που κυριαρχεί στην Ευρώπη αλλά όχι στη χώρα μας σε μία νέα εποχή.

Η νέα διπλή γραμμή δίνει πλέον πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στα δρομολόγια των τρένων, επιβατικών και εμπορευματικών. Το πρώτο που θα αλλάξει άμεσα είναι πως δεν θα χρειάζεται πλέον να περιμένει το τρένο το πέρασμα κάποιου άλλου τρένου με αντίθετη κατεύθυνση. Η διπλή γραμμή επιτρέπει όχι μόνο την ταυτόχρονη κίνηση τρένων αλλά και εκτοξεύει γεωμετρικά τα τρένα που μπορούν ταυτόχρονα να κινούνται στην ίδια γραμμή.

Η χθεσινή μέρα όμως είναι ο προάγγελος μεγάλων εξελίξεων για τα επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια. Προς το παρόν στο νέο τμήμα που παραδόθηκε θα κινούνται ντιζελοκίνητα τρένα.

Αναφορικά με την παλιά μονή γραμμή από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό υπάρχουν εισηγήσεις να γίνει μία νέα τουριστική γραμμή λόγω του φυσικού κάλλους της διαδρομής και το στοίχημα είναι να μην εγκαταλειφθεί στην τύχη της αλλά να υπάρξουν οι απαραίτητες ενέργειες για να αξιοποιηθεί προς όφελος των περιοχών που διέρχεται δίνοντας της ταυτόχρονα μία δεύτερη ζωή.

Το τελικό βήμα για την περαιτέρω μείωση του δρομολογίου σε 3 ώρες και 30 λεπτά θα γίνει με την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS. Με αυτά τα συστήματα τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερες ταχύτητες (μέχρι τα 200χλμ/ώρα που είναι και το επίσημο όριο στη χώρα μας), με μεγαλύτερη ασφάλεια και συνέπεια στα δρομολόγια.