Search
Close this search box.

Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός του ΟΛΘ για τον 6ο προβλήτα

olth-300x180

Με ανακοίνωσή της η ΟΛΘ ΑΕ γνωστοποίησε πως ακυρώνει τον διαγωνισμό για τον έκτο προβλήτα και προχωρά σε νέα δημοπράτηση.

Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει πως: Η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» («ΟΛΘ Α.Ε.» ή η «Εταιρεία»), ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι δυνάμει της υπ’ αριθμ. 7789/10.11.2023 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, αποφασίστηκε η Επαναπροκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή Αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» (το «Έργο»), το οποίο εντάσσεται στις Υποχρεωτικές Επενδύσεις βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης της Εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο, με τη δημοσίευση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος προς τις ενδιαφερόμενες Εργοληπτικές Επιχειρήσεις για συμμετοχή στο 1ο Στάδιο «Προεπιλογή του Διαγωνισμού». Η εν λόγω απόφαση για την υλοποίηση του Έργου λήφθηκε λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την ΟΛΘ Α.Ε.. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεπώς, με την ίδια απόφασή του, ενέκρινε την ακύρωση της Διαγωνιστικής Διαδικασίας για την επιλογή αναδόχου του Έργου, σύμφωνα με τους όρους 4.2. της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την συμμετοχή στο 1ο Στάδιο της Προεπιλογής και τους όρους 4.2.7 και 4.4. της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών για συμμετοχή στο 2ο Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η ΟΛΘ Α.Ε. θα ενημερώνει το επενδυτικό κοινό για οποιαδήποτε εξέλιξη».

Από την ΟΛΘ Α.Ε. υπενθυμίζεται ότι: «Ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει στις 21 Φεβρουαρίου 2020 και η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών είχε γίνει στις 5 Φεβρουαρίου 2021. Προσωρινός ανάδοχος είχε αναδειχθεί το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς το  σχήμα MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME. Η διάρκεια του έργου ήταν 30 μήνες. Ο διαγωνισμός βάλτωσε λόγω της εμπλοκής που υπήρξε σε αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΛΠ (για τον προβλήτα κρουαζιέρας) και “κόλλησε”. Ουσιαστικά από εκεί και έπειτα δεν είχαμε κάποια εξέλιξη καθώς έπρεπε να αναμένουμε την έγκριση της ΣΜΠΕ και αργότερα του Προεδρικού Διατάγματος. Στο διάστημα αυτό υπήρξαν μεγάλες αλλαγές στις τιμές των υλικών ενώ και η ενεργειακή κρίση ήρθε να πλήξει τον διαγωνισμό. Αποτέλεσμα αυτών ήταν η όλη διαδικασία να βρεθεί σε αδιέξοδο και τελικά να ρίξει αυλαία το μεγαλύτερο έργο λιμενικής υποδομής της χώρας».

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το ypodomes.com, “Από όταν έγινε ο διαγωνισμός ο επενδυτής είχε επιλεγεί  πριν από όλες αυτές τις αλλαγές (αυξήσεις υλικών, ενεργειακή κρίση) με αποτέλεσμα να αυξηθεί πολύ το κόστος και από την άλλη να αλλάξουν οι προδιαγραφές με την απόφαση του ΣτΕ. Με βάση αυτό κρίθηκε ότι ήταν προς το συμφέρον του Οργανισμού να ακυρωθεί και επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός”.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στις 22 Δεκεμβρίου είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος και στη συνέχεια όσοι περάσουν θα καταθέσουν προσφορές. Σκοπός είναι μέχρι Μάρτιο να βγει ο νέος ανάδοχος και να πέσουν υπογραφές μέχρι το καλοκαίρι. Το κόστος του έργου πλέον ανέρχεται σε 130 εκατ.ευρώ όπως και στον πρώτο διαγωνισμό καθώς αυτό το ποσό περιγράφεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις, ωστόσο έχει ληφθεί υπόψη ότι τα γενικότερα κόστη που υπάρχουν πλέον στην αγορά.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου, μήκους 440 μέτρων, την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων και την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου. Η χερσαία λιμενική ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Το έργο αυτό αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Ανεξάρτητοι μηχανικοί στο έργο είναι η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ-AECOM-ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις με δήλωση του στην εφημερίδα “Μακεδονία”, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, κ. Γιώργος Τσακούμης τόνισε ότι το Λιμάνι είναι ο σημαντικότερος πόλος ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη γι’ αυτό και σε κάθε υπόμνημα που υποβάλλει το Επιμελητήριο, στον πρωθυπουργό, με την ευκαιρία διενέργειας της ΔΕΘ, επαναλαμβάνει τη σημασία επέκτασης του 6ου προβλήτα. «Ήταν έγκλημα η μη παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ το 2008. Αν είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, το λιμάνι θα είχε απογειωθεί αναπτυξιακά. Η καθυστέρηση του έργου της επέκτασης είναι αδικαιολόγητα μεγάλη, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση και με άλλα έργα. Η απευθείας σύνδεση της ΠΑΘΕ με τον ΟΛΘ, κοντεύει την 20ετία, με τέτοιες καθυστερήσεις και από πλευράς κράτους, οι αναπτυξιακές προοπτικές της Θεσσαλονίκης, υπονομεύονται στην πράξη».