Search
Close this search box.

Νέα σύσκεψη υπό τον Υπουργό Υποδομών για το Fly OVER και ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης

Νέα σύσκεψη υπό τον Υπουργό Υποδομών για το Fly OVER και ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης

Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την μείωση των επιπτώσεων του έργου κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.

 «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων» , δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και αυτό, όπως εξήγησε,  «γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα οι έξι παρεμβάσεις αφορούν :

  • Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.
  • Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).
  • Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
  • Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
  • Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσαλονίκης για το Flyover

Το θέμα της κατασκευής του Flyover και των επιπτώσεων του στο κυκλοφοριακό της πόλης συζητήθηκε και σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορείς και σύλλογοι της πόλης.

Στη συνεδρίαση το ΤΕΕ/ ΤΚΜ εκπροσωπήθηκε από το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Απόστολο Πρόϊο, ο οποίος τόνισε ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλη μία ευκαιρία για την πόλη.

“Είμαστε προβληματισμένοι, αλλά είμαστε και θετικοί για το έργο του Flyover γιατί δεν μπορεί να χαθεί άλλη μία ευκαιρία για την πόλη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν επιπτώσεις. Το Flyover είναι ένα μεγάλο οδικό έργο που δεν έχει σχέση με την ολοκλήρωση του Μετρό. Πρέπει να γίνουν οι χώροι στάθμευσης και τα υπαίθρια πάρκινγκ. Αυτά ήταν υποχρεώσεις που έπρεπε να γίνουν” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πρόϊος και πρόσθεσε πως ” Το υπουργείο, καλώς η κακώς, επέλεξε τη λύση του FLY OVER. Προφανώς και υπάρχουν προβλήματα, όπως για παράδειγμα στο πεδίο της ενημέρωσης. Ως ΤΕΕ/ΤΚΜ δεν ήρθαμε να διαφημίσουμε τις γνώσεις μας, είμαστε στη διάθεση του υπουργείου και των φορέων για να δοθούν λύσεις”.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος είπε πως «η αυριανή μέρα, με το FLY OVER, θα είναι καλύτερη. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει επιλογές που δοκιμάζονται για την τολμηρότητά τους και θα το συνεχίσουμε αυτό. Η επιλογή αυτή θα γυρίσει υπέρ της Θεσσαλονίκης». Σημείωσε ακόμη ότι και παλιότερα υπήρχαν αντιδράσεις για την κατασκευή  της περιφερειακής οδού. «Ο περιφερειακός έφτασε στα όριά του και έπρεπε να δοθεί μια λύση» είπε χαρακτηριστικά.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης τόνισε πως το έργο «έχει αλλάξει τη ζωή μας, προφανώς προς το χειρότερο» και επανέλαβε ακόμα μία μέρα πως οι εργασίες θα ήταν προτιμότερο να αναβληθούν μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό και την έλευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. «Όταν έλαβα την απάντηση ότι το έργο θα συνεχιστεί, θεωρήσαμε ως διοίκηση πως πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες και να σταθούμε δίπλα στους δημότες της πόλης», τόνισε ο κ. Αγγελούδης.

Την ανάγκη σύστασης ενός Μητροπολιτικού Φορέα που θα αναλάβει την εκπόνηση μέτρων ταχείας αντιμετώπιση του Κυκλοφοριακού, με τη συμμετοχή ειδικών τεχνοκρατών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος υπογράμμισε ο επικεφαλής της παράταξης “Ναι στη Θεσσαλονίκη” Κωνσταντίνος Ζέρβας. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας χαρακτήρισε θετικής κατεύθυνσης όλες τις προτάσεις που έχουν ακουστεί, ενώ συντάχθηκε με το αίτημα της Διοίκησης του Δήμου για οικονομική ενίσχυση από την Πολιτεία προκειμένου να επιτευχθεί η νυχτερινή αποκομιδή, λόγω του αυξημένου κόστους μιας τέτοιας προοπτικής.

Η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου πως οι τροχονόμοι βρίσκονται έξω στο δρόμο «πράττοντας το αυτονόητο»: «Επιβάλλαμε το νόμο για να μην έχουμε παράνομη στάθμευση. Θέλουμε την καλή συνεργασία των οδηγών. Οι δρόμοι δεν είναι το προσωπικό πάρκινγκ του καθενός. Η λεωφορειολωρίδα είναι για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι χώρος στάθμευσης» είπε χαρακτηριστικά.

Ο επικεφαλής της παράταξης “Θεσσαλονίκη για Όλους”, Σπύρος Πέγκας είπε πως «το έργο είναι ελλειμματικό, καθώς δεν υπάρχει μεγάλη κυκλοφοριακή μελέτη.».

Για «πρόχειρο έργο», έκανε λόγο η επικεφαλής της παράταξης “η Πόλη Ανάποδα”, Μαρία Κέκη.