Search
Close this search box.

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο ανισόπεδος κόμβος Κ16 στην δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης

K16-300x200

Παραδόθηκε την περασμένη εβδομάδα ο ανισόπεδος κόμβος Κ16 στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης κι έτσι αποκαθίστανται όλες οι οδικές συνδέσεις στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «Όταν παραδώσαμε πλήρως λειτουργικό τον ανισόπεδο κόμβο Κ16 στη συμβολή του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης – Αθηνών, του άξονα ΠΑΘΕ, όπως τον ονομάζουμε, και της περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης. Είχα ανακοινώσει ότι πρόκειται όχι απλώς για το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που έγινε τις τελευταίες πολλές δεκαετίες στη Θεσσαλονίκη, αλλά για ένα πρωτίστως αναπτυξιακό έργο. Κι αυτό αποδείχτηκε στην πράξη. Όλα τα χρόνια που λειτουργεί ο ανισόπεδος κόμβος πλέον τα οφέλη του για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας είναι θεαματικά. Όπως και τα οφέλη για τις χιλιάδες επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους όλης της Κεντρικής Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, για τον οδικό τουρισμό, για την ασφάλεια και την ποιότητα των μετακινήσεων από και προς το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση του Λιμανιού της πόλης, της ΒΙΠΕ, των άλλων παραγωγικών μονάδων εκτός ΒΙΠΕ, του πολεοδομικού συγκροτήματος και του Δήμου Δέλτα».

Όπως είπε ο κ. Τζιτζικώστας με πόρους της Περιφέρειας κατασκευάστηκε ένα σύνολο έργων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο. Έγινε μία σειρά εργασιών, οι οποίες δεν προβλεπόταν αρχικά, για παρεμβάσεις που κρίθηκαν αναγκαίες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της οδού Πόντου, που εξυπηρετεί τη λεγόμενη βαριά κυκλοφορία. Ο ίδιος ευχαρίστησε τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που υλοποίησαν ένα έργο, με την κυκλοφορία να είναι συνεχούς ροής, χωρίς να επηρεάσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων, του λιμανιού και όλης της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων κ. Πάρης Μπίλλιας σημείωσε ότι «το έργο αυτό δίνει διέξοδο στο πρόβλημα της αδυναμίας σύνδεσης του ΟΛΘ με τους εθνικούς οδικούς άξονες, δηλαδή την περιφερειακή οδό και τον ΠΑΘΕ. Έτσι ο Κ16 παραλαμβάνει ουσιαστικά το σύνολο της οδικής διασύνδεσης και της εμπορικής διακίνησης προϊόντων του λιμανιού, της Λαχαναγοράς, της ΒΙΠΕ τόσο του Καλοχωρίου, όσο και πέριξ της οδού Πόντου. Επίσης, είναι σημαντικό το γεγονός ότι με την εκτέλεση των έργων οδοποιίας, υλοποιήσαμε και μια ευρεία παρέμβαση διευθέτησης και διαχείρισης των ομβρίων υδάτων, ανοίγοντας μια μεγάλη τάφρο απομάκρυνσής τους, για να θωρακίσουμε από ενδεχόμενο πλημμυρών τόσο τους οδικούς άξονες, όσο και τις παρόδιες εγκαταστάσεις. Πλέον με τις παρεμβάσεις μας στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, στη Συμμαχική οδό, στην οδό Πόντου, στη γέφυρα, στους δύο νέους κυκλικούς κόμβους σε Πόντου και Σοφοκλή Βενιζέλου, δημιουργούμε μια νέα εποχή σύγχρονων συνδέσεων και εξυπηρετήσεων για όλη τη Θεσσαλονίκη, όλη τη Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα, ολόκληρη τη χώρα. Πλέον όλη η διαμπερής κυκλοφορία της ευρύτερης περιοχής διαμοιράζεται σε αυτό το σημείο και διανέμεται, αντιμετωπίζοντας έτσι δραστικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο βεβαρημένο οδικό δίκτυο και περιορίζοντας τους χρόνους των μετακινήσεων. Τα μεγάλα φορτηγά απεγκλωβίζονται πια ταχύτερα και εκτρέπονται προς τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, χωρίς να επηρεάζουν την κίνηση σε δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενώ η οδική ασφάλεια βελτιώθηκε αποφασιστικά».