Την αναστολή των εργασιών για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη αποφάσισε με προσωρινή του διαταγή το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η πρόεδρος του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας Μαργαρίτα Γκορτολίδου εξέδωσε προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών, ενώ επισπεύδεται για τις 16 Απριλίου στο ΣτΕ η συζήτηση επί των δύο αιτήσεων ακύρωσης του έργου κατασκευής του Flyover που έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών, ο Σύλλογος Προστασίας του Σεϊχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Θεσσαλονίκης.
Οι εξελίξεις καθώς και οι παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων από την κατασκευή του έργου, αποτέλεσαν αντικείμενο νέας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκου Ταχιάου, και με τη συμμετοχή του υπουργού Επικράτειας κ. Άκη Σκέρτσου, του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης κ. Στάθη Κωνσταντινίδη, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Στέλιου Αγγελούδη, της Διευθύντριας Τροχαίας Θεσσαλονίκης κ. Παρασκευής Παπαγεωργόπουλου, εκπροσώπων των αναδόχων εταιρειών και φορέων.
Ο υφυπουργός κ. Νίκος Ταχιάος, τόνισε πως η απόφαση του ΣτΕ για προσωρινή αναστολή των εργασιών του Flyover είναι απολύτως σεβαστή, αλλά αυτή δεν αποτελεί πρόκριμα επί της ουσίας της υπόθεσης: «Από τη χθεσινή απόφαση τη διαταγή αναστολής την οποία έβγαλε το ΣτΕ πρέπει να επαναλάβω τα αυτονόητα αλλά δυστυχώς αναγκάζομαι να τα επαναλάβω γιατί δυστυχώς ξέρετε πολλές φορές το δημόσιο και η κυβέρνηση στοχοποιούνται.
Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι σεβόμασταν, σεβόμαστε και θα σεβόμαστε πάντοτε τις αποφάσεις της δικαιοσύνης. Προφανώς η δικαιοσύνη όταν κάνει μια κρίση, αυτή η κρίση είναι πάντα αιτιολογούμενη και στην περίπτωση μας δικαιολογημένη. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχει μπει στην ουσία της υπόθεσης ΣτΕ.
Δεν εξέτασε καν όσα συνήθως εξετάζει σε μια προσωρινή διαταγή για μια αίτηση αναστολής, αυτό το οποίο είπε, είναι ότι μέχρι να στείλει τον πλήρη φάκελο το υπουργείο περιβάλλοντος -γιατί αντιδικος των προσφευγόντων είναι το υπουργείο περιβάλλοντος, αυτό εκπροσωπεί το ελληνικό δημόσιο στη συγκεκριμένη δική – διατάζει την προσωρινή παύση των εργασιών στο Flyover κάτι το το οποίο επίσης έγινε.
Στη συνέχεια αυτής της απόφασης, που στην πράξη έρχεται να θεραπεύσει το γεγονός ότι κατατέθηκαν έγγραφα το ένα πίσω από το άλλο που αποτελούσαν δικόγραφα και στα οποία έπρεπε να απαντήσει το υπουργείο περιβάλλοντος, πριν από λίγες ώρες μάθαμε ότι η δική επί της αιτήσεως αναστολής προσδιορίστε για την προσεχή Τρίτη στις 16 του μηνός μια μέρα νωρίτερα από τη 17η που περιμέναμε ότι ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί η δίκη. Κατά συνέπεια νομίζω ότι πολύ πρόσφατα θα έχουμε το αποτέλεσμα της κρίσεως επί της αιτήσεως αναστολής, εφόσον αυτή είναι ευνοϊκή για το δημόσιο οι εργασίες θα συνεχιστούν όπως ακριβώς έχουν προγραμματιστεί.
Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη, δηλαδή ο Περιφερειακός σε ένα ποσοστό της τάξεως 80%, έχει πάρει την εργοταξιακή μορφή που θα έχει στη συνέχεια του έργου.
Υπάρχουν εκκρεμότητες, αλλά προφανώς σταματάμε τώρα. Ήταν έτοιμο να παραδοθεί τέλος Απριλίου το εργοτάξιο αυτό σημαίνει ότι αν σήμερα σταματούσαν το έργο θα έπρεπε να λυθεί μια σύμβαση δημόσιου ιδιωτικού τομέα ένα ΣΔΙΤ το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, στη συνέχεια να επανακυρήξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο Περιφερειακός για να την επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση. Που κι αυτό δεν είναι εφικτό είναι πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν και πολλά θέματα προδιαγραφών που γεννιούνται αμέσως και ζητήματα που δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν, κατά συνέπεια νομίζω ότι η πόλη πρέπει να το λαμβάνει κι αυτό υπόψιν της.
Έχει ξεκινήσει ένα έργο, τα έργα δεν ξεκινούν για να γίνονται από πίσω, αλλά για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να αντιδρούν αλλά η πόλη δεν είναι μόνο όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου όπως το Flyover, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες, αλλά κυρίως και όσοι έχουν ένα πολιτικό ρόλο.
Θέλω να καλέσω τα πολιτικά κόμματα να αποφύγουν να συνεχιστεί το γνωστό τροπάριο της πόλης όπου τα έργα αποκτούν ένα πολιτικό πρόσημο και στη συνέχεια βλέπετε ότι στοχοθετούνται και και έχουμε δει και στο παρελθόν ότι οδηγούνται είτε σε αδιέξοδα, η σε τεράστιες καθυστερήσεις και να αντιμετωπίσουν σοβαρά κάτι το οποίο πολύ γρήγορα, γιατί ο χρόνος των τριών ετών που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το έργο είναι σύντομος, και πολύ γρήγορα θα δώσει μία διέξοδο σε ένα Περιφερειακό που είναι στα όρια του.
Εγώ από την αρχή έλεγα ότι το μόνο που με φοβίζει σε αυτό το έργο είναι οι δικαστικές εμπλοκές. Από μόνες τους οι προσφυγές είναι κάτι που είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη. Το να πολιτικοποιείται το έργο είναι κάτι που δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις και είναι αυτό που πρέπει να αποφύγουμε».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης κ. Κωνσταντινίδης, σημείωσε τα εξής:
“Η προσωρινή διακοπή του Fly Over δεν αίρει τις κυκλοφοριακές συνέπειες. Το εργοτάξιο βρίσκεται σε μη αναστρέψιμη κατάσταση, όπως δήλωσε και ο κ. Ταχιάος και κατ’ επέκταση οι παρεμβάσεις για την άμβλυνση των κυκλοφοριακών συνεπειών εξακολουθούν να είναι αναγκαίες.
Γι’ αυτό, το Συντονιστικό Όργανο συνεχίζει το έργο του και κατά τη σημερινή συνεδρίαση το απασχόλησαν τα ζητήματα της κυκλοφοριακής κατάστασης και της τροχονομικής δύναμης στην πόλη, της παρακολούθησης των κυκλοφοριακών δεδομένων, της λειτουργίας της περιφερειακής οδού και της προόδου στη σύνταξη πρωτοκόλλων έκτακτων συμβάντων, της διάνοιξης του δρόμου εντός του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξυπηρέτηση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων και περιπολικών, της λειτουργίας της νέας βάσης ΕΚΑΒ στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών, της αξιοποίησης χώρων για τη δημιουργία πάρκινγκ στο Δήμο Θεσσαλονίκης, της προσβασιμότητας από την Πυροσβεστική στο Σέιχ Σου, καθώς και της πορείας της νυχτερινής αποκομιδής των απορριμμάτων μετά την έγκριση έκτακτης χρηματοδότησης 13 εκατομμυρίων ευρώ προς το Δήμο Θεσσαλονίκης.“