Search
Close this search box.

Τεστ αντοχής για 400 γέφυρες – Το σχέδιο του ΤΕΕ για ελέγχους σε όλες τις υπέργειες διαβάσεις της χώρας

gefyra-pertisti_01-300x142

Με ειδικούς «αισθητήρες», που θα αξιολογούν τη φέρουσα ικανότητά τους, οι γέφυρες σε ολόκληρη τη χώρα μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ειδικών. Πρόκειται για δύο ξεχωριστά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα έργα θα γίνουν από το ΤΕΕ και θα αφορούν 200 γέφυρες του ΟΣΕ και άλλες 200 οδικές γέφυρες που βρίσκονται στις περιφέρειες όλης της χώρας, από τις οποίες καθημερινά περνούν δεκάδες τρένα και χιλιάδες αυτοκίνητα και φορτηγά. «Είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται μια τέτοια διαδικασία, μια παρόμοια έρευνα τόσο σημαντική για την πιστοποίηση των κατασκευών, τη διασφάλιση των μεταφορών και την ασφάλεια των πολιτών. Οι σένσορες θα μετρούν τις επικίνδυνες μετακινήσεις στις γέφυρες, έτσι ώστε να τις προλαβαίνουμε», δηλώνει στη Realnews ο Πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γιώργος Στασινός.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις. «Έχουν αναδειχθεί οι προσωρινοί ανάδοχοι και στα δύο έργα. Θα πρέπει οι εταιρείες να φέρουν τους φακέλους στο ΤΕΕ και εμείς να τους στείλουμε στο Ελεγκτικό. Υπάρχει γραφειοκρατία, αλλά προχωράμε ικανοποιητικά και πιστεύω ότι σε έξι μήνες περίπου θα υπογραφούν οι συμβάσεις και θα ξεκινήσουμε», τονίζει ο Γ. Στασινός. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι περιφέρειες, οι οποίες καλούνται να υποδείξουν τις γέφυρες που τους ανήκουν, με το κριτήριο της κρισιμότητας και της παλαιότητας, ώστε να τοποθετηθούν τα ειδικά μηχανήματα. Οι σένσορες θα μετρούν αριθμό διελεύσεων, ώστε να κρίνεται από τους ειδικούς εάν αυτές οι μετακινήσεις είναι επικίνδυνες ή όχι.

«Επιπλέον, υπάρχει ακόμη ένα έργο που είναι πιο προχωρημένο. Πρόκειται για μια πλατφόρμα στην οποία θα υποχρεούνται οι περιφέρειες, οι δήμοι και τα υπουργεία να βάζουν τα στοιχεία όλων των έργων υποδομής, όπως είναι οι γέφυρες, τα φράγματα, τα λιμάνια και άλλα που οφείλουν να τα συντηρούν. Σε αυτό θα μπαίνει η ταυτότητα του έργου, ο χρόνος κατασκευής, τα σχέδια, τα στοιχεία των εργολάβων, οι συντηρήσεις που πραγματοποιήθηκαν. Έτσι, σε κάθε πρόβλημα δεν θα ψάχνουμε να βρούμε τους υπευθύνους και το όλο ιστορικό», προσθέτει ο κ. Στασινός.