Διαθέτει 3,5 εκατ. $ για τη δημιουργία σχετικού hub εντός του 2015
Όταν πριν από δύο δεκαετίες ακούγαμε τη φράση “φορητή” -ή “φορετή” (sic)- τεχνολογία, αυτό που μας ερχόταν στο μυαλό ήταν συνήθως τα ευφάνταστα γκάτζετς του Τζέιμς Μποντ ή του Ντικ Τρέισι. Σήμερα, η τεχνολογία που φοριέται (‘wearable technology”) αποτελεί γεγονός που δεν μπορεί κάποιος να παραβλέψει, συχνά λόγω …μεγέθους.
Το Galaxy gear watch τής Samsung, για παράδειγμα, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο αλλά δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτηρίσει κομψό. Όσο η wearable τεχνολογία προχωράει όμως, συρρικνώνεται σε μέγεθος (με την προοπτική να γίνει σταδιακά αόρατη) και αναπτύσσει δεσμούς με τη μόδα. Ήδη, η φράση “wearable fashion” έχει αρχίσει να ακούγεται στα τμήματα design των μεγάλων κατασκευαστών εξοπλισμού και αξεσουάρ.
Σύμφωνα με έρευνα της Transparency, η αξία της αγοράς της wearable τεχνολογίας ανερχόταν στα 750 εκατ. ευρώ ήδη από το 2012. Η αγορά προβλέπεται ότι θα αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 41% ετησίως στο διάστημα 2012-2018, με τα έσοδα να υπολογίζεται ότι θα φτάσουν στα 5,8 δισ. δολάρια στο τέλος της περιόδου αυτής.
Wearables και Infotainment
Παρότι προς το παρόν οι εφαρμογές που σχετίζονται με την υγεία καταλαμβάνουν βάσει εσόδων την πρώτη θέση στη λίστα προϊόντων wearable tech (με το fitness να ακολουθεί), οι μελετητές υπολογίζουν ότι στα επόμενα χρόνια -και ιδίως μέχρι το 2018- η ενημέρωση/ψυχαγωγία, που βασίζεται στις τεχνολογίες πληροφορικής (“infotainment”), θα ξεπεράσει και τους δύο κλάδους.
Wearable tech hub στη Νέα Υόρκη
Στο σκηνικό αυτό, ο δήμος της Νέας Υόρκης αποφάσισε να επιβιβαστεί εγκαίρως στο τρένο των εξελίξεων. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ένα hub βιομηχανικής καινοτομίας για την ανάπτυξη προϊόντων wearable tech (υφασμάτων, εξοπλισμού, αξεσουάρ) πρόκειται να λειτουργήσει εντός του 2015 στο Sunset Park του Μπρούκλιν. Σύμφωνα με το Women’s Wear Daily, αξιωματούχοι του δήμου ανακοίνωσαν ότι περίπου 3,5 εκατ. δολάρια πρόκειται να επενδυθούν στο νέο hub, που στόχος είναι να λειτουργήσει ώς νέο κέντρο μόδας στην πόλη της Νέας Υόρκης, να στεγάσει αρχικά 30 επιχειρήσεις και να δημιουργήσει σε πρώτη φάση 300 θέσεις εργασίας.
Το hub, που προβλέπεται να δημιουργηθεί στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης, έκτασης 160.000 τ.μ., θα προσφέρει όλες τις απαιτούμενες υποδομές σε 50 μικρούς σχεδιαστές, προκειμένου να κάνουν έρευνα και ανάπτυξη και τελικά να κατασκευάζουν τα wearable προϊόντα τους.
Τη διαχείρισή του θα αναλάβει η Manufacture New York, μια εταιρεία μόδας με έδρα το Μπρούκλιν, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίας αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στον Φεβρουάριο (συμπίπτοντας με την ένταξη της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης) και να διαρκέσουν περίπου εννέα μήνες.
Ball boys με έξυπνα μπλουζάκια
Οι θεατές του φετινού Οpen των ΗΠΑ, ίσως πρόσεξαν ότι οι πιτσιρικάδες που κυνηγούσαν τα μπαλάκια του τένις φορούσαν τεχνολογικά προηγμένα μπλουζάκια, σχεδιασμένα από τον Ralph Lauren, τα οποία μετρούσαν τούς καρδιακούς παλμούς τους, τον ρυθμό αναπνοής και τα επίπεδα του στρες, στέλνοντας δεδομένα μέσω Bluetooth. Άλλα έξυπνα ρούχα μπορούν να εντοπίσουν σήμα Wi-Fi, ν’ αλλάξουν χρώμα ή ακόμη και να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία τού σώματος αυτού που τα φοράει.
“Τα έξυπνα υφάσματα και ίνες και όχι τα γκάτζετς είναι το μέλλον της wearable τεχνολογίας” δήλωσε πρόσφατα στο “Business of Fashion” η δρ Amanda Parkes, επικεφαλής τεχνολογίας και έρευνας στη Manufacture New York, σύμφωνα με άρθρο στο ThomasNet Industry Market Trends.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Gartner, μέχρι το 2016 τα έξυπνα ρούχα θα έχουν ξεπεράσει σε αριθμό τα 26.000.000 από τα συνολικά 91.000.000 τεμάχια προϊόντων wearable tech, που θα διακινούνται παγκοσμίως, έναντι μόλις 19.000.000 συσκευών που φοριούνται στον καρπό (wristbands).
Circuit tattoos
H wearable τεχνολογία στα υφάσματα μπορεί ακόμη να ενσωματώσει ηλεκτρονικά τατουάζ κυκλωμάτων (circuit tattoos), που θα ταυτοποιούν τον χρήστη, τεχνητό δέρμα, που θα αναπτύσσεται στο εργαστήριο για όσους αντιτίθενται στο φυσικό για ηθικούς λόγους, εκτυπώσιμες (printable) μπαταρίες για φόρτιση συσκευών κ.ά.