Search
Close this search box.

Μεταπτυχιακό για το μάνατζμεντ λιμένων από την Πολυτεχνική και τον ΟΛΘ

Μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία Διεπιστημονικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, με αντικείμενο την οργάνωση και το μάνατζμεντ λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων, υπέγραψαν στις 23 Ιανουαρίου η Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Το μεταπτυχιακό, που στόχος είναι να ενεργοποιηθεί από το νέο ακαδημαϊκό έτος, ενδέχεται να πραγματοποιείται στην αγγλική γλώσσα, ενώ θα επιδιωχθεί η ένταξή του στα δίκτυα αντίστοιχων σπουδών άλλων χωρών με μεγάλη παράδοση στον τομέα, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία.

Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ο “Οργανισμός είναι διατεθειμένος να απασχολήσει για πρακτική άσκηση στο λιμάνι έναν αριθμό αποφοίτων”.

Ερωτηθείς για το κόστος του μεταπτυχιακού προγράμματος, το οποίο αναμένεται να προκηρυχθεί τον Ιούνιο, με προοπτική να συμμετάσχουν από 25 έως το πολύ 40 άτομα ανά κύκλο, ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής, καθηγητής Κωνσταντίνος Βασίλειος Κατσάμπαλος, δεν το προσδιόρισε επακριβώς, αλλά απάντησε: “Στα 200 μεταπτυχιακά του ΑΠΘ, στα μισά υπάρχουν και στα μισά δεν υπάρχουν δίδακτρα. ‘Οταν υπάρχουν, το κόστος λειτουργίας, το οποίο μπορεί να μην αφορά μόνο τις αμοιβές των διδασκόντων, ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 600-1000 έως 3500 ευρώ ετησίως”.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος, επισήμανε ότι παρότι η Ελλάδα έχει 12 λιμένος, εκ των οποίων οι 10 με τη μορφή ΑΕ, δεν διαθέτει το εξειδικευμένο προσωπικό που χρειάζεται κι αυτός είναι ένας από τους λόγους δημιουργίας του εν λόγω μεταπτυχιακού, στο οποίο θα μπορούν να συμμετάσχουν τόσο στελέχη του ΟΛΘ, όσο και απόφοιτοι όλων των ειδικοτήτων μηχανικών, αλλά και οικονομολόγων, νομικών κτλ. “Η ανάγκη μας έκανε να οδηγηθούμε στο μεταπτυχιακό, Οταν έχεις μια εν δυνάμει βιομηχανία χωρίς το προσωπικό που θα τη στελεχώσει, το λιγότερο που μπορείς να σκεφτείς είναι η εκπαίδευση” σημείωσε ο κ.Μέλλιος.

Ο κ.Μακρής επισήμανε ότι “από το 2005 και με την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής πολιτικής, που βάζει τα λιμάνια στο επίκεντρο ώς κόμβο ευρωπαϊκών δικτύων, ενώ σημαντικές επενδύσεις διαχέονται στα λιμάνια, χρειαζόμαστε άτομα που να μπορούν να διοικούν γραμμές παραγωγής και που να γνωρίζουν τον ειδικό εξοπλισμό των λιμανιών, δημιουργείται συνολικά η ανάγκη για πιο εξειδικευμένο προσωπικό σε πολλούς κλάδους (logistics, μεγάλα εμπορευματικά κέντρα κτλ)”.

Η συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων προβλέπει ακόμη την υποστήριξη διπλωματικών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών, με θεματολογία ενδιαφέροντος των λιμενικών λειτουργιών της ΟΛΘ ΑΕ.

Στο μεταξύ, ερωτηθείς σχετικά με το φαινόμενο της μετανάστευσης νέων επιστημόνων στο εξωτερικό (brain drain), ο κ.Κατσάμπαλος υπενθύμισε ότι από την έναρξη της κρίσης μέχρι σήμερα έχουν γίνει επαγγελματικοί μετανάστες περίπου 160.000 Ελληνες πτυχιούχοι από διάφορους κλάδους, κυρίως λόγω αδυναμίας εύρεσης εργασίας. Ειδικά σε ό,τι αφορά τους ‘Ελληνες μηχανικούς, τόνισε ότι αν και δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τον αριθμό όσων έχουν φύγει, ωστόσο αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι τα πτυχία τους, προϊόν πενταετούς φοίτησης, είναι περιζήτητα στο εξωτερικό. Πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή είναι εγγεγραμμένοι στην Πολυτεχνική 10.000 φοιτητές, ενώ συμπλήρωσε ότι 10.000 ‘Ελληνες εργάζονται σήμερα ώς καθηγητές σε πανεπιστήμια της αλλοδαπής.