Search
Close this search box.

Χρ. Σταϊκούρας: Πρόσθετα μέτρα για τα κυκλοφοριακά προβλήματα λόγω Flyover στον απόηχο των προτάσεων Αγγελούδη

Πρόσθετες πρωτοβουλίες που θα «ανακουφίσουν» την πόλη από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει δημιουργήσει το έργο της κατασκευή του Flyover,  προανήγγειλε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Κατά την ομιλία του στην εκδήλωση: «Ο Δρόμος προς την Ανάκαμψη», που διοργάνωσαν η Νέα Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ο  κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων επιφέρει παροδικά ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών. «Υλοποιούμε στοχευμένες κινήσεις, και διαρκώς τις εξελίσσουμε, σε ένα φαινόμενο που είναι δυναμικό. Τις επόμενες ημέρες θα αναληφθούν πρόσθετες πρωτοβουλίες για να περιοριστεί, όσο είναι εφικτό, το πρόβλημα» είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε ως αναγκαίο έργο για τη Θεσσαλονίκη το Flyover καθώς, όπως είπε, «από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται, ελεύθερα διοδίων,  10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε για ακόμη μία φορά ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει το Νοέμβριο του 2024 υπογραμμίζοντας ότι «πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, αφού διαθέτει τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας».

Αναφερόμενος στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι έως το τέλος της τετραετίας η χώρα μας θα προμηθευτεί συνολικά 1.300 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.   «Υλοποιείται ήδη η ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου, με την προμήθεια 550 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα 250 λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν τέλος Απριλίου του 2024, εκ των οποίων τα 110 στη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε.

Ανέφερε ακόμη πως δρομολογήθηκαν, πριν περίπου 10 ημέρες, οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και πρόσθεσε πως «Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024».

Όπως τόνισε ο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών «η προμήθεια 250 λεωφορείων 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη, με τη δημοσίευση του διαγωνισμού να αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα».

«Το αποτέλεσμα είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία» πρόσθεσε ο υπουργός.

Αγγελούδης: 11 παρεμβάσεις για το Flyover

Οι αναφορές του Υπουργού έλαβαν χώρα στον απόηχο των 11 προτάσεων που παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου για τον περιορισμό των συνεπειών από την έναρξη των εργασιών κατασκευής του Flyover ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.

Όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, τα μέτρα που προτείνονται ύστερα από συσκέψεις της ομάδας συγκοινωνιολόγων είναι η λειτουργία ενός Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου αλλά και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, προς την Πλατεία Δημοκρατίας και αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου.

Ακόμη ο κ. Αγγελούδης έκανε λόγο για εφαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων, επαναλειτουργία των λεωφορειολωρίδων, πύκνωση του δικτύου λεωφορειακών γραμμών, συνεχή έλεγχο της διπλοστάθμευσης, επανατοποθέτηση των κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας σε οδούς όπως οι Ερμού, Μητροπόλεως, Λεωφ.Στρατού για την αποτροπή της παράνομης στάσης και στάθμευσης.

Στα μέτρα που θα λάβει ο δήμος Θεσσαλονίκης εντάσσονται ακόμη η λήψη μέτρων εύρυθμης λειτουργίας και κίνησης των δικύκλων , η έντονη διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών, η νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων , αλλά και η δημιουργία προσωρινών υπαίθριων χώρων στάθμευσης σε διαφορα σημεία της πόλης.

«Το μήνυμά μας είναι σαφές. Δεν θέλουμε να αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους. Ζητήσαμε την ολιγόμηνη αναβολή του έργου και από τη στιγμή που κάτι τέτοιο δεν έγινε αποδεκτό, είμαστε εδώ να παράξουμε λύσεις και όχι να αναπαράγουμε τα προβλήματα. Το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί στο αυστηρό χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί. Ο μεγαλύτερος εχθρός είναι η απόλυτα δικαιολογημένη καχυποψία των πολιτών που έχουν πικρή εμπειρία από άλλα έργα», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης.