Search
Close this search box.

Απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για Μετρό και ΟΑΣΘ στη Βουλή

Εκτενή αναφορά σε εκκρεμή “συγκοινωνιακά” θέματα και υποδομές της Θεσσαλονίκης, έκανε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ κ. Χάρη Καστανίδη.

Για το έργο του Μετρό και ειδικά για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου, η μοναδική εφικτή λύση είναι αυτή της απόσπασης και επανατοποθέτησης. Όπως είπε “έχει ήδη δοκιμασθεί με επιτυχία στο σταθμό Αγίας Σοφίας του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό Αθηνών”.

Εξήγησε ότι ο σταθμός Βενιζέλου είναι ο κεντρικός σταθμός του Μετρό, οπότε αποκλείεται οποιαδήποτε σκέψη κατάργησής του και σημείωσε πως τεχνικά η απόσπαση μπορεί να υλοποιηθεί με μόνο εμπόδιο την πλάκα οροφής, που έχει κατασκευαστεί κατά το 1/3. «Δεν έχει γίνει τίποτα άλλο εκεί» τόνισε και επανέλαβε πως δεν υπάρχουν ούτε μελέτες ούτε σχέδιο για την κατασκευή του σταθμού με τα αρχαία “in situ”.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφερόμενος στις αντιδράσεις πολιτών και φορέων είπε ότι όλοι σχεδόν οι φορείς της πόλης τάσσονται υπέρ της απόσπασης. «Δεν υπάρχει κανένας διχασμός στην πόλη, ο δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το ΤΕΕ και άλλοι φορείς έχουν ταχθεί με την λύση της απόσπασης που είναι η πιο γρήγορη. Αν δεν πάμε στη λύση της απόσπασης κινδυνεύουμε να χάσουμε τις προθεσμίες και τότε η χώρα θα κινδυνεύει να υποχρεωθεί με επιστροφή της χρηματοδότησης» επισήμανε και σημείωσε πως «η κυβέρνηση θέλει και μετρό και αρχαία».

Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ διευκρίνισε ότι το θέμα του καθεστώτος του ΟΑΣΘ θα εξαρτηθεί από την οριστική απόφαση της Κομισιόν, η οποία όμως το 2017 είχε δώσει το πράσινο φως για την κρατικοποίηση. Ωστόσο όπως εξήγησε, το υπάρχον νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα αναγνωρίζει ως δημόσιο φορέα μόνο τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και όχι της Θεσσαλονίκης. “Αυτό σημαίνει πως αν η Κομισιόν γνωμοδοτήσει υπέρ της ιδιωτικοποίησης, η παραχώρηση του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες είναι μία πιθανή επιλογή της κυβέρνησης”.

«Μετά το 2019 απελευθερώνονται όλοι οι διαγωνισμοί για τις αστικές συγκοινωνίες στην Ευρώπη» είπε και σημείωσε πως οι αστικές συγκοινωνίες στην Ε.Ε. είναι μεικτές ή και ιδιωτικές ή εμπλέκεται και η τοπική αυτοδιοίκηση. Σχολίασε επίσης ότι σήμερα το χιλιομετρικό κόστος του ΟΑΣΘ είναι 4 ευρώ ενώ των ΚΤΕΛ μόλις 1,4 ευρώ.

Τέλος, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα στην παραχώρηση των περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, προκειμένου να εξευρεθούν λεωφορεία για τον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Κατέληξε στην τοποθέτησή του λέγοντας πως: “Η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ θα συνεχισθεί καθώς η διαδικασία για την αγορά νέων λεωφορείων, μέσω νέου διαγωνισμού θα πάρει τουλάχιστον 18 μήνες και η πόλη δεν μπορεί να μείνει χωρίς λεωφορεία”.