Ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με ανάρτηση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, το τελευταίο τμήμα των έργων ολοκλήρωσης του Ανισόπεδου Κόμβου 16 της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι πλέον προς παράδοση.
Πρόκειται για την απόδοση στην κυκλοφορία της οδού Πόντου, με μια νέα γέφυρα με την οποία αποκαθίσταται η κυκλοφορία και σε αυτόν τον κεντρικό άξονα. Με την παράδοση του ο ΑΚ16 της Περιφερειακής είναι πλέον σύμφωνα με πληροφορίες 100% λειτουργικός. Τα εγκαίνια του έργου εκτιμάται πως θα γίνουν μετά τη ΔΕΘ περίπου γύρω στις 20-25 Σεπτεμβρίου. Ο ανισόπεδος κόμβος 16 της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι από τους πιο σύνθετους στο οδικό δίκτυο της χώρας αλλά και των Βαλκανίων. Ανάθετουσα Αρχή είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Το έργο
Για την υλοποίηση του έργου χρειάστηκαν δύο εργολαβίες από την Περιφέρεια. Η πρώτη ξεκίνησε την περίοδο της κρίσης και πιο συγκεκριμένα το 2011 μετά από πολλές αναβολές καθώς υπήρχαν θέματα απαλλοτριώσεων και καταλήψεων ακινήτων. Τελικά το μεγαλύτερο μέρος παραδόθηκε στις 23 Ιουνίου του 2017, όντας ένα έργο 52 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά ο ανισόπεδος κόμβος έκτοτε είναι λειτουργικός. Για το υπόλοιπο τμήμα πραγματοποιήθηκε νέα δημοπράτηση. Η σύμβαση υπεγράφη στις 14 Οκτωβρίου 2019 με συνολική διάρκεια 48 μήνες με ανάδοχο την εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Το κόστος του έργου ανήλθε σε ποσό με ΦΠΑ 38,2 εκατ. ευρώ. Πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη και κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου (service roads), παράλληλα της Ε.Π.Ο.Θ. και εκατέρωθεν αυτής, από τον κόμβο της Συμμαχικής Οδού μέχρι τη συμβολή της Ε.Π.Ο.Θ. με την οδό Πόντου, την ολοκλήρωση της κατασκευής της οδού Πόντου, την αναμόρφωση της Ε.Π.Ο.Θ. στο τμήμα από την περιοχή του κόμβου της Συμμαχικής Οδού μέχρι τη συμβολή της με την οδό Πόντου και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε., εκατέρωθεν του σημείου της νοητής συμβολής του με την Ε.Π.Ο.Θ. Η παράδοση της οδού Πόντου είναι το τελευταίο από τα έργα που εκτελούνται στην περιοχή.
Για την χρηματοδότηση των δύο έργων αξιοποιήθηκαν κονδύλια από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το ΕΣΠΑ 2014-2020. Στο σύνολό του το έργο έφτασε τα 90 εκατ. ευρώ.