Search
Close this search box.

Thessaloniki Summit: Δημοπράτηση της σύνδεσης ΟΛΘ-ΠΑΘΕ και επίκεντρο καινοτομίας η Θεσσαλονίκη

Στον τομέα των logistics, για την ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας εστίασε κατά την τοποθέτησή του στο 4ο Thessaloniki Summit, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Ανέφερε ότι στόχος είναι «να προχωρήσουμε άμεσα στην ηλεκτροκίνηση και να γίνε πράξη η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης», ενώ παράλληλα είπε ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για να ξεκινήσει άμεσα η σιδηροδρομική σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με τη Μαύρη Θάλασσα.

Αναφορικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και τα έργα που έχει αναλάβει να υλοποιήσει το δημόσιο,  ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών εξήγησε ότι για την οδική σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, σε μια βδομάδα αναμένεται η έγκριση της διαχειριστικής αρχής, ενώ όπως είπε, το έργο θα δημοπρατηθεί στο τέλος Ιανουαρίου.

Όσον αφορά στη σιδηροδρομική, ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν υπάρχει ούτε μελέτη και ακόμα κι αν ακολουθηθούν ταχείς διαδικασίας, χρειάζονται δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί και στη συνέχεια να δημοπρατηθεί το έργο.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμούς Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Θεοφάνης τόνισε ότι «είναι θεμελιώδες να εκσυγχρονίσουμε το σιδηρόδρομο στη γραμμή Θεσσαλονίκη Προμαχώνας και να έχουμε τη διασύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, τη Μαύρη Θάλασσα και το Δούναβη».

Ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα θα γίνει μέχρι το τέλος του μήνα και αν δεν υπάρχουν προσφυγές στο ΣτΕ, μέχρι τις αρχές Απριλίου θα εγκατασταθεί εργολάβος, με στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί σε 38 μήνες. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ σημείωσε ότι άμεσα θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για δύο γερανογέφυρες, ενώ τόνισε ότι «Δεν θα εξαντλήσουμε το χρόνο για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, καθώς  στόχος είναι να προσελκύσουμε πλοία κύριων γραμμών».

Επιπροσθέτως, ανακοίνωσε τη δημιουργία dry port στη Σόφια, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το βασικό εξαγωγικό λιμάνι της βαλκανικής.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε για το Μετρό Θεσσαλονίκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ALPHA, υπογραμμίζοντας τα εξής: “Υπάρχει ο Σταθμός Βενιζέλου όπου πολιτικοποιήθηκε, που δεν έπρεπε να πολιτικοποιηθεί. Καλό είναι, λοιπόν, να πούμε στο λαό της Θεσσαλονίκης, στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, την αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ότι το μετρό έτσι όπως πηγαίναμε δεν θα ήταν έτοιμο ούτε το 2020, ούτε το 2021. Το χρονοδιάγραμμα που πρέπει να βάλουμε και το έχουμε βάλει είναι το 2023 να λειτουργήσει ενιαία το Μετρό, μαζί με το Σταθμό Βενιζέλου. Όχι κολοβό Μετρό. Με απόλυτο σεβασμό στην ανάδειξη των αρχαιοτήτων και με απόλυτο σεβασμό στη διαλειτουργικότητα του υπογείου σιδηροδρόμου. Αυτό πρέπει να καταφέρουμε. Ας βγάλουμε την πολιτική αντιπαράθεση από τα μεγάλα έργα υποδομής… Τη λύση που εμείς προκρίνουμε είναι να λειτουργήσει το μετρό ενιαία και θα λειτουργήσει ενιαία!»

Στην πρόθεση να λειτουργήσει ως το 2021 το κέντρο ψηφιακής καινοτομίας της φαρμακοβιομηχανίας Pfizer στη Θεσσαλονίκη πλήρως εξοπλισμένο και λειτουργικό, αναφέρθηκε από το βήμα του “Thessaloniki Summit” ο Digital Manager της Pfizer Hellas κ. Μιχάλης Λαποκωνσταντάκης. “Το κέντρο αυτό θα επανδρωθεί με νέους επιστήμονες και φιλοδοξία μας είναι να βοηθήσει πραγματικά τους ασθενείς”, πρόσθεσε. 

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το δικό μας μοντέλο όσον αφορά την Έρευνα, το οποίο θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τα αντίστοιχα διεθνή » τόνισε από την πλευρά του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για την Έρευνα, την Καινοτομία και την Τεχνολογία, βουλευτής Κορινθίας κ. Χρίστος Δήμας, στη διάρκεια των εργασιών του Thessaloniki Summit 2019.

«Φιλοδοξία μας είναι η Ελλάδα να αποκτήσει ηγετικό ρόλο στον τομέα της Έρευνας και της Καινοτομίας στα Βαλκάνια και την Νοτιανατολική Ευρώπη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δήμας, ο οποίος παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για την ανάπτυξη στον τομέα της Έρευνας και της Καινοτομίας, μία εκ των οποίων είναι η ίδρυση δύο Κέντρων Καινοτομίας, ένα στην Αθήνα κι ένα στη Θεσσαλονίκη. «Πρόκειται για φυσικούς χώρους Καινοτομίας, όπου Ερευνητικά Κέντρα, εταιρίες και startupers θα συνεργάζονται ώστε να δημιουργούνται συνέργειες Καινοτομίας. Κύρια επιδίωξή μας είναι η Έρευνα που παράγεται στα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα να έχει αποτύπωμα στην οικονομία και την κοινωνία».

Ο Υφυπουργός μίλησε επίσης και για τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας -μεταξύ άλλων- τα εξής: «Πράγματι, τις τελευταίες δεκαετίες, έχει περισσότερο πολιτικό ρόλο παρά εμπορικό. Εμείς έχουμε καταθέσει κάποιες προτάσεις για το πώς μπορούμε να επανακτήσουμε πάλι τον εμπορικό χαρακτήρα της έκθεσης. Όταν έχουμε τον πλούτο των ερευνητικών κέντρων όλης της Ελλάδας, τα σημαντικά αποτελέσματα που παράγουν, έχουμε μία πολύ καλή βάση από τις start- up επιχειρήσεις. Κανονικά θα έπρεπε να βλέπαμε το πώς θα μπορούσε η ΔΕΘ να γινόταν ένα διεθνές “road show”, πώς μπορούμε να προσελκύσουμε ανθρώπους και επιχειρήσεις, funds που θέλουν να επενδύσουν στην καινοτομία».