Έχεις μια καλή ιδέα για επιχείρηση. Έχεις όμως και τον σωστό τρόπο σκέψης;

/ / Ματιές στον κόσμο

Το επιχειρείν βρίσκει απήχηση σε ολοένα περισσότερους ανθρώπους ανά τον κόσμο. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, πάνω από 27 εκατ. Αμερικανοί παραγωγικής ηλικίας ή το 14% του ενεργού πληθυσμού βρίσκονται σε φάση είτε ίδρυσης είτε διαχείρισης μιας νέας επιχείρησης, σύμφωνα με μελέτη του Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Κατά την ίδια μελέτη, το 24% των σημερινών νέων επιχειρήσεων σχεδιάζουν να απασχολήσουν 20 ή και περισσότερα άτομα στην επόμενη πενταετία.

Πάνω από ένας στους δύο ανθρώπους (ποσοστό 51%). που απάντησαν στην έρευνα του GEM  δήλωσαν ότι βλέπουν καλές ευκαιρίες στην ίδρυση μιας επιχείρησης. Κι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που αυτό το ποσοστό ξεπερνά το 50%. Τώρα θα πείτε “αυτά συμβαίνουν στις ΗΠΑ, εδώ τυχεροί είμαστε αν επιβιώσει ακόμη και μια επιχείρηση με δεκαετίες ζωής”.

Ωστόσο, πάντα υπάρχουν “tips” στα οποία μπορεί να ανατρέξει όποιος ενδιαφέρεται να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα και τα οποία μπορούν να βάλουν στην αφετηρία ένα εγχείρημα ικανό να πετύχει και σε αγορές του εξωτερικού.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Randy Garn, chief revenue officer στην εταιρεία Hero Partners, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν τέσσερα στοιχεία που όλοι πρέπει να έχουμε κατά νου, όταν  θέλουμε να πάμε ένα επιχειρηματικό εγχείρημα στο επόμενο στάδιο..

Καμιά ιδέα δεν είναι πολύ “μικρή” για να πετύχει

Αν είσαι έτοιμος/η να κάνεις το άλμα μπροστά και να γίνεις επιχειρηματίας, σίγουρα διατηρείς μέσα σου κάποιες αμφιβολίες σχετικά με το αν μπορείς να τα καταφέρεις. Η ιδέα σου σού φαίνεται περιορισμένων δυνατοτήτων, πολύ “μικρή” για να πετύχει. Έχει ωστόσο αποδειχτεί πάμπολλες φορές στην πράξη ότι ‘αν η ιδέα σου μπορεί να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος,  το μέγεθος …δεν μετράει” υποστηρίζει ο Randy. Πρέπει όμως να έχεις κατά νου το εξής: πρώτα πρέπει να δημιουργήσεις ένα όραμα, μια αποστολή και ένα πάθος, το οποίο μπορούν να συμμεριστούν όλοι -από τον εαυτό σου μέχρι τους πελάτες σου. Think Big, Act Bigger, όπως λέει και ο Ράντι στον τίτλο του βιβλίου που έγραψε για το θέμα.

Κάνε παρέα με superstars

Είναι βασικό να περιστοιχίζεσαι από …superstars κι αυτό δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να αναζητήσεις διάσημους για να κάνεις παρέα. Απλά αναζήτησε τους ανθρώπους εκείνους, που ζουν και αναπνέουν με πάθος για τα ίδια πράγματα που θέλεις να πετύχεις και εσύ. Αν είσαι αρκετά τυχερός -ή έξυπνος- ώστε να έχεις τέτοιους ανθρώπους ώς συνεργάτες, επίτρεψέ τους να νιώσουν την πίστη ότι “προσέχεις τα νώτα τους”.  Αυτό θα τους εμπνεύσει σε βαθμό που θα γίνουν υπερήρωες…

Αγκάλιασε τη συνεργασία

Ουδείς φτάνει στον προορισμό του χωρίς ομάδα. Όσο καλός και να είσαι από μόνος σου, συνεργάσου με άλλους ανθρώπους, αυτό είναι το “κλειδί” για να πετύχεις. Κανένας από μόνος του δεν είναι τόσο καλός όσο είμαστε πέντε μαζί. Ταυτόχρονα όμως, διατήρησε και τη δική σου οπτική γωνία, συνέχισε να σκέφτεσαι “έξω από το κουτί’ .

Αυτά τα λεφτά, δεν ήταν λεφτά σου.

Ολοένα συχνότερα ακούμε ιστορίες για ανθρώπους που ξεκίνησαν μια πετυχημένη επιχείρηση χάρη σε ένα δάνειο που έλαβαν από συγγενείς ή φίλους και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό, αρκεί πάντα να θυμούνται ότι αυτά τα λεφτά, δεν ήταν δικά τους λεφτά.

Είτε παίρνεις χρήματα από τη θεία σου είτε από τη γιαγιά σου είτε από επενδυτές, πρέπει να θυμάσαι ότι αυτά τα λεφτά δεν είναι δικά σου. Οφείλεις στους επενδυτές πλήρη διαφάνεια. Δείξε τους το συμβόλαιο που υπέγραψες με τον πρώτο πελάτη, αλλά και πώς ξοδεύεις τα χρήματα που σου εμπιστεύτηκαν. Κάνε τους συνεπιβάτες στο ταξίδι σου. Αυτό δημιουργεί υψηλή εμπιστοσύνη μεταξύ σας και όλα τα καλά έρχονται έτσι.  Αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί να σου αποδώσει χρήματα και στο μέλλον για να συνεχίσεις να επιχειρείς και να καινοτομείς” γράφει ο Randy. Κι αυτό δεν είναι καθόλου άσχημο, έτσι;

Άρθρο με πληροφορίες από τον entrepreneur.

Διάβασε το πρωτότυπο άρθρο ΕΔΩ