Η Ελλάδα εγκαινιάζει την κοιλάδα του εμπορίου στην Κίνα

/ / Ματιές στον κόσμο
Εικόνες από την ιστοσελίδα του παγκόσμιου κέντρου εμπορίου http://www.worldcommercevalley.org/

Εικόνες από την ιστοσελίδα του παγκόσμιου κέντρου εμπορίου http://www.worldcommercevalley.org/

Ch2Οι Κινέζοι δεν αποκαλούν “εμπορικό κέντρο” τον τεράστιο χώρο εμπορίου που δημιουργείται ημέρα με την ημέρα στην κινεζική επαρχία Χεμπέι. Τον αποκαλούν «εμπορική κοιλάδα», τον αποκαλούν «πόλη».
Λογικό, αφού το «World Commerce Valley-Yanjiao International Trade City», το οποίο εκτιμάται ότι για να φτάσει στην πλήρη λειτουργία του θα απορροφήσει επενδυτικούς πόρους ύψους 16-18 δισ. ευρώ, έχει διαστάσεις 3,5 επί 3,5 χιλιόμετρα.
Στόχος της δημιουργίας του Κέντρου είναι να εφαρμοστεί στην πράξη η εθνική στρατηγική της Κίνας για την οργάνωση του εισαγωγικού εμπορίου της και την τόνωση της εγχώριας ζήτησης σε ποιοτικά εισαγόμενα προϊόντα.
Το πρώτο δε κτήριο του αχανούς Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου της Κίνας, που στόχο έχει να συγκεντρώσει επιχειρήσεις από όλον τον κόσμο σε έναν χώρο περίπου 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων, εγκαινιάζεται στις 12 Ιουλίου. Με πρώτες τιμώμενες χώρες την Ελλάδα και την Κύπρο.
Το κέντρο «Γιαντζιάο» βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο μεταξύ του Πεκίνου, του νέου αεροδρομίου «Κάπιταλ» και του λιμένα Τιανγίν. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί όλες οι υποδομές και το Μετρό εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει μέχρι το εμπορικό κέντρο από το Πεκίνο μέχρι τον Ιούνιο, όπως εξήγησε στη διάρκεια παρουσίασης στις 10 Φεβρουαρίου στη Θεσσαλονίκη, η Νικολέττα Καπερώνη, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας “Καπερώνη BFG AE”, επίσημης και αποκλειστικής αντιπροσώπου του Κέντρου για τις αγορές Ελλάδας και Κύπρου. «Εκεί σκοπεύει η τοπική κυβέρνηση να μεταφέρει το εισαγωγικό εμπόριο της Κίνας» υποστηρίζει η κα Καπερώνη. Ήδη, δεκάδες ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις από τους κλάδους τροφίμων, τουρισμού, real estate και τέχνης-πολιτισμού έχουν υπογράψει συμβόλαια για τη μόνιμη εκθεσιακή παρουσία τους στο κέντρο.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με χορηγία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος. Όπως επισημάνθηκε στη διάρκειά της, το κέντρο συνιστά παγκόσμια καινοτομία, αφού πουθενά αλλού στον κόσμο δεν υπάρχει ένας χώρος, στον οποίο να συγκεντρώνονται με τόσο ευρεία και μόνιμη εκθεσιακή παρουσία, όλες οι χώρες του κόσμου.
Όπως αναφέρθηκε, σήμερα στην Κίνα, όποιος θέλει να αγοράσει ελληνικό λάδι για παράδειγμα, δεν ξέρει πού να πάει. Το κέντρο λύνει αυτό το πρόβλημα, τόσο για τα ελληνικά, όσο και για άλλα ευρωπαϊκά προϊόντα. Η δημιουργία του εντάσσεται στο πλαίσιο της επιδίωξης της Κίνας (που επί χρόνια αναπτύχθηκε ραγδαία, με ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 10%-15%) να εναρμονιστεί πλέον με τα δυτικά οργανωμένα μοντέλα εμπορίου. Στο πλαίσιο αυτό, η κινεζική κυβέρνηση εξετάζει τη δημιουργία αντίστοιχου εμπορικού κέντρου και στα σύνορα με τη Μογγολία μέχρι το 2027.
Ch3Εν αναμονή των εξελίξεων πάντως, το σίγουρο είναι ότι το πρώτο κτήριο του Κέντρου, με την ονομασία «Κτήριο Ευρωπαϊκών Προϊόντων», συνολικής επιφάνειας 120.000 τ.μ. (για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες), θα φιλοξενήσει την πανηγυρική τελετή εγκαινίων.
Από την ημέρα των εγκαινίων και μετά, τα προϊόντα κάθε συμμετέχουσας ελληνικής και κυπριακής επιχείρησης, χονδρεμπορικής ή λιανεμπορικής ή υπηρεσιών, θα παρουσιάζονται στο νεόδμητο εκθεσιακό χώρο, ενώ τα δεδομένα τους θα καταχωρηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του για την προώθηση της πώλησής των στην ευρύτερη αγορά Κίνας και Ασίας. Στόχος είναι στην πλήρη λειτουργία του το κέντρο να φιλοξενήσει τουλάχιστον 250-300 ελληνικές και κυπριακές εταιρείες.
Ch4
Ευνοϊκοί όροι συμμετοχής για τους ‘Ελληνες
Για τις ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις θα ισχύσουν επί τριετία ευνοϊκοί όροι παρουσίας στο κέντρο. Το συνολικό κόστος συμμετοχής για τη μίσθωση εκθεσιακού χώρου τουλάχιστον 9 τ.μ., θα ανέρχεται σε 6000 ευρώ (και για τα τρία χρόνια). Η προθεσμία δήλωσης συμμετοχής εκπνέει στις 15 Απριλίου.
Οι χώροι του Κέντρου περιλαμβάνουν μόνιμο εκθετήριο, ηλεκτρονική πλατφόρμα πωλήσεων και άλλες υπηρεσίες, ενώ στο εγγύς μέλλον θα προστεθούν και τελωνειακές αποθήκες (ο εκτελωνισμός θα γίνεται επιτόπου). Άμεσα δημιουργείται στον ίδιο χώρο και εμπορικό κέντρο (mall) για λιανικές πωλήσεις προϊόντων.