Η μείωση της όρεξης του κινέζικου δράκου για σιδηρομετάλλευμα …κόβει την όρεξη και των ναυτιλιακών εταιρειών

/ / Ματιές στον κόσμο
Πηγή φωτογραφίας: wikipedia commons

Πηγή φωτογραφίας: wikipedia commons

Προβληματισμό στις ναυτιλιακές εταιρείες ανά τον κόσμο προκαλεί η κάμψη ζήτησης που σημειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 σε ό,τι αφορά την εισαγωγή σιδηρομεταλλευμάτων (iron ore) από την Κίνα. Πέραν του ότι αποτελεί τον ¨υπ΄ αριθμόν ένα¨ καταναλωτή άνθρακα παγκοσμίως, η Κίνα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας και των εισαγωγέων σιδηρομεταλλεύματος. Συγκεκριμένα, εισάγει τα δύο τρίτα του σιδηρομεταλλεύματος, που διακινείται παγκοσμίως μέσω θαλάσσης: μόνο πέρυσι, αγόρασε από τις διεθνείς αγορές 932,5 εκατ. τόνους, ποσότητα αυξημένη κατά 13,8% σε σχέση με το 2013. Οι ναυτιλιακές εταιρίες ξηρού χύδην φορτίου μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα περισσότερο από κάθε άλλο προϊόν κι αγαθό.

Αύξηση τον Ιούνιο αλλά πτώση στο εξάμηνο
Κατά τον μήνα Ιούνιο οι εισαγωγές της χώρας σε σιδηρομετάλλευμα έφτασαν τους 74,96 εκατ. τόνους (+5,8% σε σχέση  με τον Μάιο του 2015 και +0,5% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2014). Ωστόσο, στο σύνολο του πρώτου φετινού εξαμήνου, οι κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 0,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 κι αυτό πιθανότατα σηματοδοτεί κατά τους αναλυτές περαιτέρω επιβράδυνση της βιομηχανίας χάλυβα στη χώρα.

Η ζήτηση για χάλυβα στην Κίνα παραμένει ¨χλιαρή¨ εν μέσω της συνεχιζόμενης κάμψης στην αγορά ακινήτων. Το γεγονός ότι δεν παρατηρείται κάποια -έστω διαφαινόμενη στον ορίζοντα- ένδειξη ανάκαμψης στη ζήτηση για χάλυβα ¨χτυπάει¨ μοιραία  και τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.

Η Guggenheim Shipping ETF (SEA) εκπροσωπεί μια σειρά από θαλάσσιους μεταφορείς ξηρού φορτίου, μεταξύ των οποίων οι Navios Maritime Holdings (NM), Star Bulk Carriers (SBLK), Scorpio Bulkers (SALT) και Diana Shipping (DSX). Η επιχειρηματική ευημερία αυτών των εταιρειών στηρίζεται στη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα και σιτηρών διαμέσου των ωκεανών. Οι οικονομικές επιδόσεις τους λοιπόν σχετίζονται ευθέως με την πορεία των εισαγωγών και εξαγωγών αγαθών. Λιγότερες εισαγωγές έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτές. Ιδίως όταν η κάμψη αυτή σημειώνεται σε μια αγορά όπως η αχανής Κίνα. Δεν είναι λοιπόν να απορεί κάποιος που η μείωση της όρεξης της Κίνας για σιδηρομετάλλευμα έχει …κόψει την όρεξη των στελεχών των εταιρειών αυτών, που παρακολουθούν τις εξελίξεις με έκδηλη ανησυχία.

Αρθρο με πληροφορίες από το Market Realist