Search
Close this search box.

Οι έξυπνες πόλεις …έξυπνα χρησιμοποιούν τα data

Πηγή εικόνας:Maurizio Carta. This file is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license.
Πηγή εικόνας: Maurizio Carta.
This file is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license.

Οι πόλεις είναι σαν τις οικογένειες του Τολστόι. Καθεμία είναι “μπερδεμένη” (“messed up” είναι η αγγλική φράση, που δυστυχώς είναι δύσκολο να αποδοθεί επακριβώς) με τον δικό της τρόπο. Οι νέες προκλήσεις, που καλούνται ν΄αντιμετωπίσουν οι μεγαλοπουπόλεις στον 21ο αιώνα, βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου με τίτλο “Smart City in Focus”, που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην κινεζική πόλη Yinchuan.

Κι έγινε σαφές πως αυτές οι προκλήσεις είναι διαφορετικές για κάθε πόλη: αν για την Ατλάντα, π.χ., οι μεταφορές και η δημόσια ασφάλεια είναι στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων, για την ουτοπική Masdar City οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα έξυπνα κτήρια βρίσκονται στο επίκεντρο.

 

Apps, αισθητήρες και loyalty cards

Κάποιες από τις τοπικές διοικήσεις βασίζονται σε apps κι αισθητήρες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ενώ άλλες ποντάρουν στις λεγόμενες “loyalty cards“, όπως αυτές που χρησιμοποιούν τα σούπερ μάρκετ για να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους θα μείνουν πιστοί.

Για παράδειγμα, οι κάτοικοι του Τελ Αβίβ μπορούν να κάνουν αίτηση για να αποκτήσουν τη Digitel, μια ιδιαίτερη “κάρτα κατοίκου”, που τους προσφέρει πρόσβαση σε σειρά online υπηρεσιών, είτε αυτές αφορούν τη διαχείριση των λογαριασμών τους είτε ειδοποιήσεις για το τι  συμβαίνει στην πόλη κάθε μέρα. Οι κάτοχοι της κάρτας δικαιούνται επίσης εκπτώσεις, δωρεάν πρόσβαση σε πισίνες την τελευταία εβδομάδα του καλοκαιριού η προσκλήσεις για εκδηλώσεις στις οποίες μετέχουν μόνο μέλη. Λεπτομέρεια με ενδιαφέρον: επικαλούμενος τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, ο δήμος του Τελ Αβίβ ζητά πληροφορίες για τις συνήθειες και τα “θέλω” των πολιτών.

Χιλιάδες μίλια μακριά, στο Πάλο ‘Αλτο στην Καλιφόρνια, το δημοτικό συμβούλιο εγκαινίασε τον Ιούνιο μια εφαρμογή που επιτρέπει τους πολίτες να αναφέρουν προβλήματα και να επικοινωνούν με την αυτοδιοίκηση 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα. ‘

Το Ντουμπάι πάλι πειραματίζεται πάνω στα “έξυπνα” κιόσκια, όπου οι πολίτες μπορούν να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.

 

Πολλές διαφορετικές λύσεις, ένα κοινό στοιχείο

Παρά τις διαφορές μεταξύ των διάφορων πόλεων, όλα τα projects που παρουσιάστηκαν στο Yinchuan έχουν ένα κοινό στοιχείο: βασίζονται στην ισχύ των δεδομένων και στις δυνατότητες που προσφέρουν για βελτίωση και μεταμόρφωση.  Κι εδώ βέβαια προκύπτουν τα γνωστά ερωτήματα: ποιος ελέγχει την πληροφορία που παράγεται; Ποιοι είναι οι βασικοί εταίροι, που έχουν πρόσβαση στην υποδομή φύλαξης των δεδομένων; Ποιες εγγυήσεις παρέχονται στους πολίτες ότι τα προσωπικά τους δεδομένα δεν θα χρησιμοποιηθούν με τρόπους που οι ίδιοι δεν εγκρίνουν;

Το συνολικό μέγεθος αγοράς των έξυπνων πόλεων υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 757,74 δισ. δολάρια έως το 2020, έναντι 312,03 δισ. το 2015. Τα περισσότερα από τα πρότζεκτ του είδους υλοποιούνται με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ).

Άρθρο με πληροφορίες από το Forbes

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ