Search
Close this search box.

Τα 10 καταναλωτικά trends της τεχνολογίας για το 2016 έχουν ενδιαφέρον!

Πηγή φωτογραφίας: Esther Vargas
Πηγή φωτογραφίας: Esther Vargas

Τον “χάρτη” των δέκα καταναλωτικών τάσεων, που αναμένεται να επικρατήσουν στην τεχνολογία από το νέο έτος και στα επόμενα χρόνια παρουσίασε η  Ericsson ConsumerLab στη νέα ετήσια έκθεσή της, η οποία αποτυπώνει ενδιαφέρουσες απόψεις από πλευράς των καταναλωτών.
Μεταξύ αυτών, ότι τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα θα είναι παρελθόν μέχρι το 2020, χάρη στην πρόοδο της τεχνητής νοημοσύνης, που θα κάνει περιττή τη χρήση της οθόνης τους για την αλληλεπίδραση με αντικείμενα. Οι καταναλωτές εκτιμούν επίσης ότι πολύ σύντομα τα σπίτια θα είναι πολύ πιο έξυπνα και οι μετακινήσεις περισσότερο ευφυείς. Η  έρευνα έλαβε υπόψη της  στοιχεία από το παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα του Ericsson ConsumerLab,που αντιπροσωπεύουν 1,1 δισεκατομμύρια ανθρώπων σε 24 χώρες. Ποιες είναι λοιπόν οι δέκα τάσεις;

The Lifestyle Network Effect: Ολα είναι δίκτυο
Η επίδραση των δικτύων μεγαλώνει και αποτελεί πλέον κομμάτι του lifestyle μας. Το 40% των χρηστών βιώνει ότι τα οφέλη από τη χρήση online υπηρεσιών αυξάνονται. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ένας στους τρεις καταναλωτές συμμετέχει ήδη σε διάφορες δικτυακές μορφές της οικονομίας.

Streaming Natives: Το βίντεο κυριαρχεί
Η πρώτη γενιά που μεγάλωσε με το Ιντερνετ έχει φτάσει στα 35 χρόνια της. Το Διαδίκτυο όμως αλλάζει και η νέα γενιά των “ιθαγενών” του  αναπτύσσει νέες συμπεριφορές. Μία από τις σημαντικότερες διαφορές έχει να κάνει με τον όγκο του περιεχόμενου βίντεο, που είναι διαθέσιμο on-line. Το 2011, περίπου 30 ώρες βίντεο μεταφορτώνονταν στο youtube κάθε λεπτό. Σήμερα ο αντίστοιχος αριθμός είναι 300 ώρες…Οι έφηβοι παρακολουθούν περισσότερα βίντεο στο YouTube καθημερινά από άλλες ηλικιακές ομάδες. Το 46% των νέων 16-19 ετών περνούν μια ώρα ή και περισσότερο στο YouTube κάθε μέρα.

Artificial Intelligence Ends The Screen Age: Οθόνες …τέλος
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει το τέλος της εποχής της οθόνης. H αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα θα είναι πλέον δυνατή και χωρίς αυτή…

Virtual Gets Real: Το εικονικό γίνεται πραγματικό
Οι καταναλωτές βάζουν το virtual στις καθημερινές τους δραστηριότητες, όπως η παρακολούθηση αθλητικού περιεχομένου και η πραγματοποίηση βιντεο-κλήσεων. Τα ψώνια για συγκεκριμένα αντικείμενα ενδέχεται επίσης να οδεύουν προς το τέλος τους, καθώς οι μισοί από τους κατόχους έξυπνων κινητών επιθυμούν να αποκτήσουν έναν εκτυπωτή 3D, που θα τους επιτρέπει να εκτυπώνουν στο σπίτι τα …κουτάλια, τα παιχνίδια ή τα ανταλλακτικά των οικιακών συσκευών τους. Επίσης, το 50% των καταναλωτών θεωρεί ότι οι ολογραφικές οθόνες θα είναι mainstream μέχρι το 2020…

Sensing homes: Σπίτια που αισθάνονται
Πάνω από ένας στους δύο ιδιοκτήτες smartphone (ποσοστό 55%) πιστεύει ότι τα τούβλα και άλλα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή κατοικιών, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς αισθητήρες, οι οποίοι θα παρακολουθούν για τυχόν διαρροές, μούχλα, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κ.α. εντός των επόμενων πέντε ετών.

Smart Commuters: Εξυπνες μετακινήσεις
Οι μετακινούμενοι επιθυμούν να αξιοποιούν το χρόνο τους εποικοδομητικά και να μην αισθάνονται σαν παθητικά αντικείμενα κατά τη μεταφορά τους. Το 86% θα χρησιμοποιούσαν εξατομικευμένες υπηρεσίες μετακίνησης, εάν τις είχαν στη διάθεσή τους.

Emergency Chat:“Συναγερμός”  μέσω κοινωνικών δικτύων
Ένας στους δύο ανθρώπους πιστεύει ότι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης θα ειδοποιούνται μέσω των δικτύων μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια! Παράλληλα, το 65% δηλώνει ότι θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει ένα app, που θα τους αφύπνιζε σε περίπτωση κρίσης ή φυσικής καταστροφής και θα τους έδινε καθαρή πληροφορία απαλλαγένη από ανυπόστατες φήμες.

Internables: Τεχνολογία και υγεία
Οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες εσωτερικής κατάστασης, που καταγράφουν την υγεία και ευεξία του ανθρώπινου οργανισμού, ίσως αποτελέσουν τη νέα μορφή των φορετών (wearables) συσκευών. Επιπλέον οκτώ στους δέκα καταναλωτές θα ήθελαν να χρησιμοποιούν τεχνολογίες για την ενίσχυση των αισθητηριακών αντιλήψεων και γνωστικών ικανοτήτων τους, όπως της όρασης, της μνήμης και της ακοής.

Everything Gets Hacked: Ουδείς άτρωτος στις κυβερνοεπιθέσεις
Με 3,2 δισ. χρήστες το Ιντερνετ είναι κάτι τεράστιο με παγκόσμια εμβέλεια. Δυστυχώς αυτό σημαίνει επίσης ότι είναι ευαίσθητο σε κυβερνοεπιθέσεις, ιιούς και χάκερς. Το 18% των καταναλωτών δηλώνει ότι η εμπιστοσύνη του σε έναν οργανισμό ή εταιρεία μειώνεται από τη στιγμή που θα χακαριστεί, ενώ τα δύο τρία θεωρούν ότι τα PCs, τα smartphones και τα κοινωνικά δίκτυα θα εξακολουθήσουν να χακάρονται αγρίως.

Netizen Journalists: Δημοσιογραφία των πολιτών
Οι πολίτες γίνονται δημοσιογράφοι: Οι καταναλωτές μοιράζονται μεταξύ τους περισσότερες πληροφορίες από ποτέ και παράλληλα θεωρούν ότι αυξάνουν την επιρροή τους στην κοινωνία. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στις εταιρείες. Το 34% των χρηστών smartphone, που είχε δυσάρεστη εμπειρία με κάποια εταιρεία, λόγω ενός ελαττωματικού προϊόντος ή μιας κακής υπηρεσίας, το μοιράζεται στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, το 29% μοιράζεται τις κακές εμπειρίες άλλων χρηστών…

Διαβάστε τη μελέτη ΕΔΩ (αγγλική γλώσσα)