Search
Close this search box.

Τελ Αβίβ – Ιερουσαλήμ σε 28′ διαμέσου του μεγαλύτερου τούνελ της Μέσης Ανατολής

Πηγή φωτογραφίας: ynetnews.com,Sasson Tiram
Πηγή φωτογραφίας: ynetnews.com,Sasson Tiram

Η κατασκευή του μοιάζει να μην τελειώνει ποτέ εξαιτίας διαφωνιών, λανθασμένων υπολογισμών, ακόμη και …επωνυμιών των εμπλεκόμενων εταιρειών, αλλά από ό, τι φαίνεται σε περίπου ενάμιση χρόνο το έργο θα λειτουργεί κανονικά: ο λόγος για τη σιδηροδρομική σύνδεση Τελ Αβίβ-Ιερουσαλήμ με τρένο υψηλών ταχυτήτων, που θα διανύει την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων σε 28′ έναντι περίπου μίας ώρας και σαράντα λεπτών σήμερα. Το έργο περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα του Ισραήλ (1.250 μέτρα), καθώς και την ψηλότερη γέφυρα της χώρας (95 μέτρα) και το μεγαλύτερο υπόγειο τούνελ της Μέσης Ανατολής (μήκους περίπου 12 χλμ σε βάθος 300 μέτρων).

Πηγή φωτογραφίας: ynetnews.com,Sasson Tiram
Πηγή φωτογραφίας: ynetnews.com,Sasson Tiram

Το τρένο θα αναπτύσσει ταχύτητα 160 χιλιομέτρων, εξωπραγματική για τα σημερινά δεδομένα στο εν λόγω σιδηροδρομικό δρομολόγιο, ενώ το πρότζεκτ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πέντε σήραγγες και δέκα γέφυρες, ενώ απασχολεί 700 μηχανικούς και εκατοντάδες άλλους επαγγελματίες σε τρεις βάρδιες. Το έργο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2018.

Τα τούνελ κατά μήκος του έργου διανοίγονται -για πρώτη φορά στην ιστορία του Ισραήλ- με TBMs, τα οποία προχωρούν με ταχύτητα 22 μέτρων ημερησίως.

Οι πλατφόρμες επιβίβασης και αποβίβασης που δημιουργούνται βρίσκονται σε βάθος 80 μέτρων, γεγονός που καθιστά τον εν λόγω σιδηροδρομικό σταθμό έναν από τους πέντε που έχουν δημιουργηθεί σε μεγαλύτερο βάθος παγκοσμίως. Ο σταθμός έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε σε περίπτωση  πυρηνικής καταστροφής να μπορεί να φιλοξενεί ως καταφύγιο 2000 ανθρώπους ταυτόχρονα.

Άρθρο με πληροφορίες από το ynetnews.com

Αν θέλετε να διασχίσετε νοερά τα τούνελ περάστε μια βόλτα από ΕΔΩ