To …scooter-sharing δοκιμάζει τις δυνάμεις του στην Ινδία

/ / Ματιές στον κόσμο

Δεν έχουν τέλος οι εφαρμογές της οικονομίας διαμοιρασμού. Μετά το Uber για τα αυτοκίνητα και το AirBnb για τα ακίνητα, μετά τα Mobike και Ofo για τα ποδήλατα (στην Κίνα), ήρθε η σειρά των scooters να γίνουν …δανεικά με βραχυχρόνια ενοικίαση. Μια startup στην Ινδία “πείραξε” λίγο το βασικό concept τού “χρειάζομαι ποδήλατο-βρίσκω ποδήλατο στις προκαθορισμένες θέσεις- το πληρώνω- το χρησιμοποιώ- το επιστρέφω” σε  μια υπηρεσία που εκμισθώνει για λίγο μηχανές μικρού κυβισμού -και μάλιστα dock less. Η WheelStreet, περί ης ο λόγος, είναι μια από τις εταιρείες που συμμετείχαν στο αμερικανικό πρόγραμμα Y Combinator, κι εδώ και έναν μήνα έχει εισάγει πιλοτικά τη συγκεκριμένη υπηρεσία, με τίτλο WheelStreet Go, στη Μπάνγκαλορ, με πολύ θετικά αποτελέσματα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραλάβουν τα scooters από οπουδήποτε και να τα αφήσουν οπουδήποτε, ενώ η χρήση τους γίνεται με την εισαγωγή προσωρινού κωδικού, τον οποίο “δημιουργεί” κάθε φορά μια εφαρμογή, όταν “σκαναριστεί” ο QR code πάνω στο μηχανή. Αμέσως μετά, η κλειδαριά πάνω στο scooter ανοίγει και είναι διαθέσιμο για διαδρομές. Σε αντίθεση δε με τις εταιρείες bike-sharing, που κατασκεύαζαν τους δικούς τους στόλους ποδηλάτων,  με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν, πχ, στην Κίνα, ολόκληρα “νεκροταφεία” δίτροχων όταν η επιχείρηση δεν πήγαινε καλά, η WheelStreet συνεργάζεται με γραφεία ενοικίασης scooters, οπότε έχει διαμορφώσει μια  κατάσταση win-win.

Άρθρο με πληροφορίες από το techcrunch

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ (αγγλική γλώσσα)

Διαβάστε την ιστορία της ομάδας που δημιούργησε το  wheelstreet ΕΔΩ