Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην εκπέμπουν ρύπους, αλλά ρυπαίνουν

/ / Ματιές στον κόσμο

Πηγή φωτογραφίας: Ride and Drive

Στη διάρκεια των τελευταίων 40 ετών, τα αυτοκίνητα έγιναν πολύ λιγότερο ρυπογόνα. Η αποδοτικότητα του καυσίμου ουσιαστικά διπλασιάστηκε και οι εκπομπές ρύπων μειώθηκαν άνω του  95% σε σχέση με τέσσερις δεκαετίες πριν. Παρόλα αυτά, ακόμη και πόλει ς στην Ευρώπη, όπως το Λονδίνο ή το Παρίσι, χρειάζεται ακόμη να παλεύουν ενάντια στο νέφος και τη μόλυνση.  Στις δε ΗΠΑ, παρότι η Καλιφόρνια έχει επί δεκαετίες θέσει τις αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων, το Λος Αντζελες βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πόλεων με τον χειρότερης ποιότητας αέρα. Το να περάσουμε στην εποχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι βέβαια ένα θετικό βήμα –δεν θα είναι όμως επαρκές μέτρο, σύμφωνα τουλάχιστον με τον Guardian.

H αρχιτεκτονική αστικής κινητικότητας στις πόλεις μας χρειάζεται να αλλάξει θεμελιωδώς, γράφει η βρετανική εφημερίδα. Ασφαλώς το ίδιο πρέπει να συμβεί με τη νοοτροπία μας. Στη Βοστώνη πάνω από το 40% των οχημάτων, που κυκλοφορούν στον δρόμο την ώρα αιχμής, μεταφέρουν μόνο ένα άτομο, τον οδηγό. Ακόμη και αν περάσουμε στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά μπορεί μεν να μην εκπέμπουν ρύπους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ρυπογόνα. Σήμρα, πάνω από το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και πάνω από το 65% εκείνης στις ΗΠΑ, προέρχεται από ορυκτά καύσιμα. Αυτό σημαίνει ότι είναι ζήτημα αν το αποτύπωμα άνθρακα θα μειωθεί έστω κατά το ένα τέταρτο, αν τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά.

Και δεν είναι μόνο θέμα …φόρτισης. Μεγάλο μέρος της αστικής γης διατίθεται για την ανάπτυξη δρόμων. Το Λονδίνο, πχ., έχει διαθέσει σε δρόμους και υποστηρικτικές αυτών υποδομές το 24% της συνολικής του έκτασης, ενώ σε πολλές αμερικανικές πόλεις, το ποσοστό αυτό φτάνει  και στο 40%. Αρα, επιχειρηματολογεί ο Guardian στο μακροσκελές άρθρο του, η λύση δεν βρίσκεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Βρίσκεται στα λιγότερα αυτοκίνητα.

 Άρθρο με πληροφορίες από τον Guardian

Διαβάστε όλη την επιχειρηματολογία αλλά και προτάσεις ΕΔΩ