Δυστυχώς, ο ρόλος ενός θεσμικού συμβούλου της Πολιτείας, ιδιαίτερα στο πεδίο της ειδικότητάς μας, είναι να γίνεται μάντης κακών, να προειδοποιεί για κινδύνους, για προβλήματα και φυσικά να προτείνει λύσεις, οι οποίες όμως, συνήθως, δρομολογούνται μετά από κάποιο δυσάρεστο έως τραγικό γεγονός, που επαληθεύει τις προειδοποιήσεις...
Είμαστε πού τυχεροί, που η κατάρρευση της γέφυρας της Καβάλας, δεν είχε θύματα. Η Πολιτεία, αυτή τη φορά, προλαβαίνει να ενεργήσει και να επιδείξει αντανακλαστικά, χωρίς αυτό να γίνει με επίκεντρο μια τραγωδία...
Σε άλλες περιπτώσεις ο ρόλος μας είναι να εξισορροπούμε την πολιτική πλειοδοσία των λόγων, με τον ρεαλισμό της επιστημονικής εκτίμησης των έργων.
Αναφέρομαι βέβαια στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Είναι ευπρόσδεκτη η ευφορία της διοίκησης της "Αττικό Μετρό" που ερχόμενη στα λόγια μας, δεσμεύεται για λειτουργία του Μετρό εντός του 2020 σε όλο το μήκος του βασικού κορμού, ακόμα κι αν χρειαστεί να παρακαμφθεί ένας σταθμός στο αρχικό στάδιο λειτουργίας.
Η πραγματικότητα όμως, λέει πως, με τον πλέον κεντρικό σταθμό σε "αναμονή" το έργο παραμένει "κολοβό". Και όταν η σκέψη δεν είναι στην απομείωση του διαστήματος μη λειτουργίας του σταθμού, αλλά στην... πλειοδοσία υποσχέσεων για νέες επεκτάσεις, η ανησυχία για τον χρόνο αναμονής μέχρι τη λειτουργία του σταθμού Βενιζέλου, μεγαλώνει.
Πάρις Μπίλλιας
|
|