ΤΕΧΝΙΚΟ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
ΕΛΛΑΔΑΣ Ι ΤΜΗΜΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 4
Ιουλίου 2019
Editorial
Τις
τελευταίες μέρες,
βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη
η επιτροπή
εμπειρογνωμόνων –
καθηγητών ξένων
πανεπιστημίων, στο
πλαίσιο της τακτικής
πιστοποίησης του ΑΠΘ, η
οποία συναντήθηκε και με
εκπροσώπους φορέων της
πόλης, με θέμα
τη σχέση του ΑΠΘ με την
τοπική κοινωνία.
Τέτοιες διεργασίες και
επαφές, μας φέρνουν
δυναμικά αντιμέτωπους
τόσο με τις παθογένειες
του ελληνικού κράτους
στον τομέα της Παιδείας,
όσο και με την
εξαιρετική επίδοση της
ελληνικής
πανεπιστημιακής
κοινότητας που
επιτυγχάνει μια υψηλή
ποιότητα εκπαιδευτικού
έργου σε πείσμα αυτών
των παθογενειών.
Δεν ξέρω σε τι ποσοστό
πρέπει να μας κάνει
υπερήφανους και σε τι
ποσοστό να μας
προβληματίζει, το
γεγονός ότι αφενός
αναγνωρίζεται το υψηλό
επίπεδο σπουδών και η
ποιότητα του
επιστημονικού δυναμικού
που παράγουν τα ελληνικά
πανεπιστήμια -εν
προκειμένω το ΑΠΘ-
αφετέρου είναι εμφανή τα
ουσιώδη προβλήματα που
καλείται να ξεπεράσει η
πανεπιστημιακή
κοινότητα: είτε μιλάμε
γα την κατ`ουσία μη
αυτοτέλεια των
πανεπιστημίων μας, είτε
για την έλλειψη πόρων
και προσωπικού, είτε για
τα φαινόμενα ανομίας,
αναταραχής ακόμα και
προπηλακισμών, που
πρέπει να ξεπεράσουν
φοιτητές και καθηγητές,
για να επιτελέσουν το
στόχο τους. Οι μεν
πρώτοι να μάθουν, οι δε
δεύτεροι να διδάξουν.
Τόσο η εκτίμηση που
απολαμβάνει το ΑΠΘ στο
διεθνές περιβάλλον, όσο
και οι διακρίσεις που
επιτυγχάνουν τα ελληνικά
πανεπιστημιακά ιδρύματα,
όπως οι πρόσφατες του
ΕΜΠ (σχετικό θέμα
ακολουθεί), αποδεικνύουν
πως το θεμέλιο της
Ελληνικής Παιδείας είναι
ισχυρό.
Πάνω σ` αυτό όμως,
πρέπει κάποτε η Πολιτεία
να οικοδομήσει ένα
πραγματικά σύγχρονο και
ανταγωνιστικό
εκπαιδευτικό περιβάλλον,
θεραπεύοντας τις
παθογένειες και τα
φαινόμενα που δεν τιμούν
το ιστορικό βάθος του
όρου “Ελληνική Παιδεία”,
αποφεύγοντας
πειραματισμούς όπως ο
πρόσφατος νόμος για τις
συγχωνεύσεις και
εξασφαλίζοντας την
προστασία του
εκπαιδευτικού έργου,
ακόμα και της διακίνησης
των ιδεών, από
καταστάσεις που απειλούν
την ασφάλεια ανθρώπων
και εκπαιδευτικού έργου,
επισκιάζοντας συχνά τον
πραγματικό ρόλο και την
ουσιαστική προσφορά των
πανεπιστημιακών
ιδρυμάτων μας.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
υποβολής αιτήσεων
υποψηφίων Μεταπτυχιακών
Φοιτητών για το ακαδημαϊκό
έτος 2019-2020, στο
Διατμηματικό Πρόγραμμα
Μεταπτυχιακών Σπουδών
(ΔΠΜΣ) στο γνωστικό πεδίο
“Γεωπληροφορική”, από το
ΕΜΠ. Υποβολή
δικαιολογητικών μέχρι 5
Ιουλίου 2019. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
13ο
ΔΙΕΘΝΕΣ ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
στις Νανοεπιστήμες και
Νανοτεχνολογίες, τα
Οργανικά Ηλεκτρονικά και
τη ΝανοΙατρική, έως 6
Ιουλίου 2019, ξενοδοχείο
Porto Palace, Θεσσαλονίκη. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
1o
ΔΙΕΘΝΕΣ ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
“Mαθαίνοντας από σήματα,
εικόνες και βίντεο”.
Ενημερωτική εκδήλωση για
τον 12ο Δια-Πανεπιστημιακό
Διαγωνισμό
Επιχειρηματικότητας &
Καινοτομίας – Ennovation
2019 στη Θεσσαλονίκη. Από 15
Ιουλίου ώρα 09:30 έως
18 Ιουλίου 2019,
στο Αμφιθέατρο ΙΙΙ του
Κέντρου Διάδοσης
Ερευνητικών Αποτελεσμάτων
του ΑΠΘ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
1o e–learning ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
με θέμα: «Φυσικές και
ανθρωπογενείς καταστροφές
και τεχνικά έργα»,
διοργανώνει το Ελληνικό
Ανοικτό Πανεπιστήμιο, σε
συνεργασία με το
Εργαστήριο Εκπαιδευτικού
Υλικού και Εκπαιδευτικής
Με-θοδολογίας
(ΕΕΥΕΜ/ΕΑΠ),από 8
έως 21 Ιουλίου 2019. Δηλώσεις
συμμετοχής: ΕΔΩ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
ΕΚΘΕΣΗ με
αφορμή τις αναπλάσεις στην
Αγ. Μηνά από το Μορφωτικό
Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
«ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΕΝΟΣ
ΔΡΟΜΟΥ από την
Καπάνατζα στην οδό Αγίου
Μηνά», έως 27
Ιουλίου 2019,
βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ,
Τσιμισκή 11, Θεσσαλονίκη. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
5ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, έως
τον Σεπτέμβριο
2019. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ