Search
Close this search box.

Τα μαθήματα που πήρα δουλεύοντας δίπλα στον Steve Jobs

Πηγή φωτογραφίας: Author Matthew Yohe.Permission (Reusing this file) http://www.macrumors.com/2008/01/15/steve-jobs-with-macbook-air

Ο William Hall είχε την τύχη -ή μάλλον, ορθότερα, την ικανότητα- να δουλέψει δίπλα σε μερικές από τις πιο επιδραστικές (sic) προσωπικότητες του παγκόσμιου επιχειρείν, μέσα από θέσεις- “κλειδιά” που κατείχε σε επιχειρηματικούς κολοσσούς όπως η Apple ή το Skype. Σήμερα είναι πρόεδρος στρατηγικής και κατάρτισης στα SimStudios, όπου δημιουργεί προσομοιώσεις επιχειρηματικής δράσης για επιχειρήσεις του δείκτη Fortune 500 ανά τον κόσμο.

Όπως λέει σε άρθρο του στο Entrepreneur, το γεγονός ότι δούλεψε στην Apple από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 μέχρι τις αρχές του 2000, του πρόσφερε εξαιρετικά συναρπαστικές στιγμές, γεμάτες ευκαιρίες για όποιον είχε την ικανότητα να τις αρπάξει. Στις αρχές της περιόδου αυτής, γράφει, η Apple ήταν ένα βήμα από το να πάψει να υπάρχει κι όταν ο ίδιος έλεγε σε τρίτους ότι εργάζεται εκεί η πρώτη τους ερώτηση ήταν “γιατί δεν φεύγεις να πας στη Yahoo;”, αλλά η επιστροφή του Τζομπς έφερε την εταιρεία στα ίσα της.

“Ήμουν τυχερός που δούλευα με τους Jobs, Avie Tavanian, Jon Rubenstein και άλλους. Δεν έφυγα από την Apple, γιατί εκεί έμαθα όσα μπορούσα για την επιχειρηματικότητα και το πώς διορθώνεις την πορεία μιας μεγάλης εταιρείας. Ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που μπορούσα να ευχηθώ” γράφει ο  Hall και απαριθμεί τα μαθήματα που πήρε:

Το μάρκετινγκ είναι κρίσιμο

Όταν ανέλαβε ξανά ο Τζομπς, πολύ γρήγορα μεταμόρφωσε την Apple σε μηχανή του μάρκετινγκ. Τον θυμάμαι να μου λέει: “πώς μπορούμε να πουλήσουμε ένα προϊόν, αν κανένας δεν γνωρίζει ότι υπάρχει; Με άλλα λόγια: μπορείς να φτιάξεις την πιο αποτελεσματική ποντικοπαγίδα του κόσμο, αλλά αν δεν το πεις σε κανέναν, κανένας δεν πρόκειται να την αγοράσει.

Νοιάσου βαθιά για όλα, αλλά βασίσου σε τρίτους για να δημιουργήσεις αριστεία

Είναι σε γενικές γραμμές γνωστό ότι ο Τζομπς νοιαζόταν εξίσου τόσο για το εσωτερικό μιας συσκευής όσο και για την εξωτερική της εμφάνιση. Τον θυμάμαι σε μια σύσκεψη για χρηματοοικονομικά να αλλάζει ξαφνικά θέμα και να αμφισβητεί αν ορθώς επιλέχθηκαν οι ημιαγωγοί Asic στη motherboard, γιατί ήταν είχαν μεγάλο πάχος και ήταν άσχημοι. Η συζήτηση πήγε ξαφνικά από τη μία ειδικότητα στην άλλη.  Το μάθημα που πήρα; Νοιάσου για όλα βαθιά, αλλά βασίσου σε εξαιρετικά ευφυείς ανθρώπους για να δημιουργήσεις αριστεία.

Δες πέρα από το βιογραφικό όταν προσλαμβάνεις

Ο Τζομπς προχωρούσε πολύ πέρα από το βιογραφικό των υποψηφίων για δουλειά όταν έκανε προσλήψεις. Ρωτούσε για προσωπικά επιτεύγματα, προσπαθούσε να καταλάβει προσωπικότητες κι ενδιαφέροντα. Η Apple ήταν γεμάτη από ανθρώπους χωρίς περγαμηνές αλλά γεμάτους ταλέντα. Το μάθημα; Προσέλαβε τον άνθρωπο με τον οποίο μπορείς να δουλέψεις εύκολα, τον γεμάτο ταλέντα και ενδιαφέροντα έξω από τη δουλειά.

“Go big”, πάρε ρίσκο

Ο Steve Jobs ήταν …μάστορας στην ανάληψη ρίσκου. Είχε την ικανότητα να είναι τολμηρός και να ρισκάρει. Οταν επέστρεψε στην Apple, ουσιαστικά στοιχημάτισε όλη την εταιρεία σε ένα προϊόν: το iMac.Ολόκληρο το μέλλον της εταιρείας εξαρτιόταν από αυτό το ένα προϊόν. Το μάθημα; Go big, go bold.

Άρθρο με πληροφορίες από τον Entrepreneur

Διαβάστε όλα τα …μαθήματα ΕΔΩ